יום שלישי, 10 במאי 2011

העבודה של ליאור דהן


5.





6.א

.הרצל ובן גוריון
הרצל(חמה)- הרצל הוא חוזה המדינה הוא חלם שיהודים יעלו לארץ ישראל ושתהפוך למדינה יהודית, הוא נולד בהונגריה וסבל מאנטישמיות כשהפך לעיתונאי נשלח לצרפת ושם נערך "משפט דרייפוס" שגרם לו לזעזוע רב. הוא היה מנהיג רוחני חילוני הוא ישב בחו"ל והוא לא זכה לעלות לארץ ישראל כמו שמשה לא זכה להכנס לארץ ישראל ובגלל זה הרצל הוא החמה.

בן גוריון(לבנה)- נולד בפולין, בן גוריון הוא מנהיג פוליטי צבאי הוא הנהיג את המלחמות שהיו בארץ וסכנו את קיומה הוא נכנס לארץ ישראל כמו יהושע כמישהו שממשיך מנהיג אחר והוא המשיך את דרכו של הרצל כמו שיהושע המשיך את דרכו של משה ובגלל זה בן גוריון הוא הלבנה.

מרטין לותר קינג וברק אובמה
מרטין לותר קינג(חמה)-מרטין לותר קינג היה כומר ולוחם לזכויות האדם הוא הנהיג את השחורים בארצות הברית בתקופה שהם לא היו שווים ללבנים לשחורים והוא גם היה בסיכון מתמיד כי היה צו לחסל אותו לבסוף הוא לא זכה לראות שהשחורים קבלו זכויות כמו שמשה לא זכה לראות את ארץ ישראל ובגלל זה הוא החמה.

ברק אובמה(לבנה)- ברק אובמה למעשה הוא השחור שקטף את הפרות של מרטין לותר קינג שזה אומר שהוא נבחר בבחירות דמוקרטיות להיות הנשיא השחור הראשון אחרי לוטר קינג נלחם לשוויון לשחורים וללא מרטין ברק לא היה יכול להיות נשיא והוא גם מנהיג פוליטי מדיני כמו יהושע ובגלל זה הוא הלבנה

6.ב
מדינת ישראל זקוקה למנהיג שהוא משולב בין חמה ללבנה כי אנו צריכים מנהיג שיפעל למען האנשים ויביא תוצרים טובים אך שיזכה לראות את תוצריו אנו צריכים מנהיג שילחם וידע להנהיג כלומר לסחוף את האנשים אחריו אבל שידע גם להשתמש מתוצרים קודמים של אנשים קודמים ושיהיה לו דת ואמונה בה' כי אנחנו גם עם יהודי.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה